KONTAKT 52 32 47 800

Twoja skarbnica codziennej inspiracji

Klucze są tym codziennym przedmiotem, którym dzieci lubią się zajmować. Zbierzmy różnorodne klucze i sprawdźmy, na ile sposobów możemy się nimi bawić.

k l a s y f i k o w a n i e

  • Dzieci sortują klucze według własnego uznania a potem wyjaśniają według jakich cech sortowały.
  • My podajemy dzieciom cechy do grupowania kluczy, np. klucze duże i małe, klucze z okrągłą lub kanciastą główką, klucze według kolorów itp.
  • Dzieci mogą starać się opisać wygląd jednego klucza lub porównywać ze sobą dwa klucze (cechy wspólne i cechy różne)

m a ł a   m o t o r y k a

  • Klucze można wiązać w pęczki, nawlekając je na wstążkę i zawiązując całość na kokardkę.
  • Jeśli mamy klucze od kłódki, zadanie dzieci może polegać na dopasowaniu kluczyka do kłódki, otworzenie i zamknięcie kłódki.
  • Kształt klucza można odrysowywać na kartkę papieru (wymagana duża precyzja ruchów!).
  • Dzieci mogą przenosić za pomocą pęsety klucze z jednej tacki na drugą.

l i c z e n i e

  • Klucze mogą być wspaniałymi i interesującymi liczmanami. O ile ciekawiej będzie przeliczać klucze niż klocki! W kluczach można liczyć także ich ząbki.
  • Klucze dzieci mogą wiązać w pęczki o określonej liczbie i dopasowywać do karty z cyfrą.
  • Z kluczy dzieci mogą układać kształt różnych cyfr.
  • Inscenizując zabawę w "portiernię hotelu" dzieci mogą uczyć się prostego dodawania i odejmowania (W skrzyneczce wisi 10 kluczy. Przyjechał gość do hotelu i otrzymał swój klucz do pokoju. Ile jest teraz kluczy w skrzynce?)

i n n e   z a b a w y

  • W przedszkolach montessoriańskich prawie zawsze można spotkać koszyczek z kluczami i kartami wzorcowymi. Na karcie wzorcowej znajduje się obrys klucza. Zadaniem dzieci jest dopasować konkretny klucz do obrysu na karcie.

Komentarze (0)

Nie ma tu jeszcze żadnych komentarzy

Skomentuj

  1. Dodawanie komentarzy przez gości. Zarejestruj lub zaloguj się do swojego konta.
0 Characters
Załączniki (0 / 3)
Udostępnij swoją lokalizację
0
Udostępniono