KONTAKT 52 32 47 800

Twoja skarbnica codziennej inspiracji

Dzieci potrzebują ćwiczeń w zakresie określania położenia przedmiotów w przestrzeni. Wiele ciekawych zabaw pozwol dzieciom poznać przyimki i zastosować je w konkretnym działaniu.

Dzieci potrzebują ćwiczeń w zakresie określania położenia przedmiotów w przestrzeni. Wiele ciekawych zabaw pozwoli dzieciom poznać przyimki i zastosować je w konkretnym działaniu.

{tab=Tor przeszkód}

Materiały: meble, materace, koce, liny, taśma malarska, chusty, poduczki, duże pojemniki.

Zbudujcie razem tor przeszkód. Zadaniem dzieci jest pokonać tor przeszkód w taki sposób, że:

1). każde dziecko samodzielnie przemierza tor, opisując przy tym swoje działanie z pomocą przyimków, np. "Przechodzę pod krzesłem, wchodzę do skrzyni, idę po linie, a teraz obok chusty ..."

2). dorosły przekazuje dziecku sposób przemieszczania się po torze przeszkód, np. "Wejdź na krzesło, zejdź z krzesła, idź obok liny, wskocz do koła, stań obok koła ...".

Podobne zabawy z "chodzeniem" według instrukcji możesz przeprowadzić:

- nagrywając polecenia na kasecie: "Znajdź dwa klocki, miskę i serwetkę, zanieś je na stolik. Teraz połóż jeden klocek na drugim, zdejmij górny klocek i połóż obok pierwszego. Teraz schowaj jeden klocek pod serwetkę a drugi umieść w misce ...".

- prosząc dzieci do zabawy w parach: jedno dziecko ma zamknięte oczy, a drugie przekazuje mu polecenia, np. "Pojdź dwa kroki do przodu, podnieś nogę i przejdź nad klockiem, klęknij i przejdź pod stołem ...".

{tab=Ukryte przedmioty}

Materiały: różnorodne przedmioty znajdujące się w pomieszczeniu

Ukryj przedmiot w sali i opisz dzieciom jego położenie, np. "To, czego szukacie znajduje się pomiędzy drzwiami tablicą". W kolejnych wypowiedziach podawaj coraz bardziej dokładne położenie szukanego przedmiotu.

Możesz też zagrać z dziećmi w lubianą zabawę "Widzę coś w pobliżu ..." bez konieczności chowania przedmiotu. Powiedz: "Widzę coś okrągłego w pobliżu okna", "Widzę coś zielonego na ścianie", itd.

{tab=Góra-środek-dół}

Materiały: papier, kredki lub flamastry

Pokaż dzieciom jak złożyć kartkę papieru na 3 równe części.

Wyjaśnij, iż w ten sposób dzielicie ją na górę, środek i dół. Poproś dzieci o wykonanie rysunku na kartce tak, aby:

- uwzględniły przy planowaniu trzy części kartki (np. aby każdy rysowany element znajdował się tylko w jednej części),

- w każdej części znalazły się co najmniej podane przez ciebie elementy, np. "Na górze kartki narysujcie niebo i słońce, pośrodku - drzewa i dom, a na dole - łąkę pełną kwiatów",

- w każdej części znalazł się odrębny rysunek.

{tab=Na opak}

Zaproponuj dzieciom kilka niecodziennych sytuacji:

- odwróć stół do góry nogami i pozwól dzieciom układać puzzle na odwróconym blacie stołu,

- przyklej kartkę papieru od spodu blatu stołu, poproś dziecko aby położyło się na plecach pod stołem i w tej pozycji wykonało rysunek,

- przymocuj sznurek do brzegu blatu stołu, aby zwisał swobodnie; teraz dzieci nawlekają korale na pionowy sznurek; po nawleczeniu pokaż dzieciom jak przesuwać korale w górę i w dół.

 

Komentarze (0)

Nie ma tu jeszcze żadnych komentarzy

Skomentuj

  1. Dodawanie komentarzy przez gości. Zarejestruj lub zaloguj się do swojego konta.
0 Characters
Załączniki (0 / 3)
Udostępnij swoją lokalizację
0
Udostępniono