KONTAKT 52 32 47 800

Twoja skarbnica codziennej inspiracji

B jak balonJak wprowadzić w sposób przyjemny dla dziecka nową głoskę? Oto kilka naszych sposobów na B, oczywiście bez jego pisania, czy oglądania, jak na podstawę programową przystało.

 

Balon z bogatym bagażem

Przygotuj niewielkie przedmioty, których nazwy zaczynają się na b i umieść w papierowym balonie lotniczym. Można go łatwo wykonać z okrągłego lampionu, sznurka i kartonu. Wystarczy zrobić kosz dla pasażerów i przymocować go do dołu lampionu za pomocą czterech sznurków. Jeśli masz mało przedmiotów na b można je zastąpić kartami ze zdjęciami lub rysunkami takich przedmiotów.

Przedstaw przedmioty lub karty w koszu balonu, prosząc dzieci o nazwanie go lub nazywając każdy z nich. Zaproś dzieci do zabawy w parach w czasie wolnym i pozostaw zestaw w Kąciku Językowym.

Bananowe drugie śniadanie

Bananowe śniadanko z 010-6813 Karmię małpkę bananami

Potrzebne będą banany i plastikowe noże dla każdego oraz mały bochenek chleba krojonego (w miarę symetryczny).
Ćwiczenie językowe
Każde dziecko ma w ręce banana i odpowiada na pytania:

  • Jak on wygląda? Jaki ma zapach? Jaki jest w dotyku? Czy dzieci mają w ręce całego banana cz tylko część?
  • po obraniu banana: Jak wygląda środek banana? Czym różni się od zewnętrznego widoku?

Ćwiczenie matematyczne
Jeśli dzieci nie znają pojęcia połowa, opisz np., że jeśli coś jest podzielone na dwie części , które są takie same, to każdą z tych części nazywamy połową. Pokaż połowę przecinając symetryczną kromkę chleba na dwie części, Niektóre przetnij na pół, inne na dwie różne części. Dzieci mogą układać kawałki chleba jedne na drugich, by sprawdzić, które kromki są przecięte na pół.
Następnie spytaj dzieci czy mogą przeciąć swoje banany na pół. Czy ich kawałki są takie same, czy nie? Skąd to wiedzą?

A teraz czas na pyszne drugie śniadanko w stylu Małysza - chleb z bananem :)

Bąbelkowa mowa

Bąbelkowa mowa z 610-4401 Bańkami mydlanymi

Cała grupa siada w kole. Nauczyciel przygotowuje zestaw do puszczania baniek mydlanych - mały pojemnik z płynem i różdżkę do ich puszczania.
Nauczyciel opowiada coś o sobie jednocześnie dmuchając bańki. Następnie prosi najbliższe z lewej dziecko, by też powiedziało coś o sobie - jaka jest jego ulubiona piosenka, przedmiot, zabawka, jak mają na imię jego domownicy, czy ma jakieś zwierzątko domowe itp. Potem dziecko przekazuje zestaw bańkowy kolejnemu dziecku, które jest ma lewej i tak do końca, by wszyscy się wypowiedzieli.
Ćwiczenie to jest dobrym wprowadzeniem nie tylko do wypowiedzi publicznych, ale także uczy słuchania i czekania na swoją kolej.

0
Udostępniono