KONTAKT 52 32 47 800

Twoja skarbnica codziennej inspiracji

Osoby niepełnosprawne-figurkiZrozumienie rodzi fundamenty przyszłych relacji bez barier. Czy w Twojej placówce dziecko ma możliwość poznania osób o specjalnych potrzebach? Nie? To spotka je kiedyś i tak. Pomóżmy mu przygotować się na takie spotkanie przy pomocy dużych figurek. Znajdziesz je TUTAJ Wystarczy dodać do każdej z osób krótką opowieść lub zabawę. Dziś zabawa – KOGO WIDZĄ MOJE RĘCE dla grupy przedszkolnej lub pierwszych klas podstawówki.

 

Dzieci dzielimy w dowolny sposób na 2 grupy. Dzieci ustawiają się w dwóch okręgach: w okręgu wewnętrznym dzieci mają zawiązane oczy, a dzieci z zewnętrznego kręgu poruszają się dookoła nich dopóki słychać włączoną muzykę (dowolna melodia). Po ucichnięciu muzyki stają i odwracają się do najbliższej osoby z kręgu wewnętrznego, która z zasłoniętymi oczami, tylko za pomocą dłoni, próbuje odgadnąć, kogo ma przed sobą. Zaczyna się gra na czas: jeśli dziecko odgadujące jest gotowe mówi „Moje ręce widzą Karolinę”. Jeśli dobrze zgadła, osoba rozpoznana podnosi rękę do góry, a odgadujący może zdjąć opaskę z oczu i sprawdzić swoją odpowiedź. Dzieci, które dobrze rozpoznały osobę, w następnej kolejce przechodzą do kręgu zewnętrznego.

Osoby niepełnosprawne-figurki

 

WSKAZÓWKI:

  • Im większa grupa, tym trudniejsze zadanie, dlatego dla dzieci przedszkolnych lepiej podzielić na 4 lub nawet na sześć grup (w zależności od liczebności całej grupy).
  • Zabawa dla grupy, która już się poznała.
  • Podczas pierwszej gry, po podziale na grupy a przed zawiązaniem oczu, zwracamy dzieciom z kręgu środkowego uwagę, by przez chwilę skupiły się i zapamiętały dzieci z ich zewnętrznego kręgu.
0
Udostępniono