KONTAKT 52 32 47 800

Twoja skarbnica codziennej inspiracji

Przedstawiamy relację wraz ze zdjęciami z przeprowadzonej lekcji matematyki z wykorzystaniem zestawu konstrukcyjnego Kanto w klasie 5e Szkoły Podstawowej nr 27 w Katowicach. Dzieci oprócz świetnej zabawy poznały również budowę różnorodnych brył geometrycznych.

 Uczniowie szukali odpowiedzi na poniższe pytania:

  • Czy uczyć się trzeba zawsze siedząc w ławkach?
  • Czy dzieci potrafią współpracować w grupie?
  • Czy lekcja matematyki może być ciekawa? 

Lekcja matematyki z wykorzystaniem zestawu konstrukcyjno-demonstracyjnego Kanto

W ubiegłym tygodniu w klasie 5e SP nr 27 w Katowicach odbyła się nieco inna lekcja matematyki niż zazwyczaj. Na drzwiach sali uczniów przywitał napis Platona "Niech nikt nie wchodzi tu, kto nie zna geometrii”, jednak nikogo to nie przestraszyło i wszyscy bez wahania weszli do klasy. W drzwiach uczniowie losowali zadanie z ułamków (jak na maturze). Wynik działania przypisywał osobę do grupy. Na tak utworzone grupy czekały już kolejne zadania. Uczniowie musieli odpowiedzieć na pytania z geometrii przestrzennej i jednocześnie wspólnie rozwiązać krzyżówkę na tablicy multimedialnej, rozwiązać działanie na liczbach rzymskich (wynik był instrukcją montażu poszczególnych elementów).

Został jeszcze jeden problem  - „z czego budować”, i tym razem rozwiązanie zagadki geometrycznej było wskazówką do znalezienia zestawu klocków Kanto schowanego w klasie. Ostatnie zadanie polegało na zbudowaniu bryły - prostopadłościanu, która była rozwiązaniem krzyżówki. Tutaj wszystkie grupy musiały połączyć w całość wcześniej zbudowane elementy. Uczniowie sprawnie poradzili sobie z wszystkimi zadaniami i szybko osiągnęli założony cel, a przy okazji świetnie się bawili. Z pewnością nie jest to ostatnia lekcja z wykorzystaniem nowej pomocy dydaktycznej.

Odpowiadając na postawione na początku pytania - po tej lekcji śmiało możemy powiedzieć:

  • Czy uczyć się trzeba zawsze siedząc w ławkach? - Nie!
  • Czy dzieci potrafią współpracować w grupie? - Tak!
  • Czy lekcja matematyki może być ciekawa? - Zdecydowanie!

0
Udostępniono