KONTAKT 52 32 47 800

Twoja skarbnica codziennej inspiracji


Robimy owady - Korpusy owadów

Pośród wielu pytań zadawanych przez ciekawe świata dzieci, na pewno padło i to, pozornie dziwne, pytanie.
Dziecko, które już poznało drogę i pochodzenie jajka, które zjada ze smakiem na miękko lub w jajecznicy, kiedy usłyszy, że tu i tam są jaja jakiegoś owada, bardzo prawdopodobnie, w swym genialnym umyśle, przeniesie swoje wyobrażenie o jajach i na owady. Dlaczego też ten genialny językowiec nie miałby przenieść „znoszenia” jaj także na owady – to wcale nie jest takie oczywiste, ze one składają jaja a nie znoszą. Nam, zasiedziałym użytkownikom języka polskiego, czasem łatwo o tym zapomnieć. Dobrze, że dziecko wnosi świeżość i prostotę spojrzenia do świata dorosłych. Jak pomóc dziecku rozumieć i doceniać te małe stworzenia? Zróbmy owady!

 

 

biedronka - korpusy owadówpasikonik - korpusy owadówosa - korpusy owadówćma - korpusy owadówmotyl bielinek kapustnik - korpusy owadówUczenie się na konkrecie, zwłaszcza dla naszych sześciolatków, to absolutna podstawa trwałej wiedzy. Zresztą dziecko o wiele chętniej sięgnie po cykl rozwoju owada wykonany z tworzywa, niż odważy się dotknąć prawdziwego owada... przynajmniej w pierwszym etapie poznawania świata owadów. Potem wiadomo, czego szukać w trawie, czy na różnych roślinach. Cykle rozwoju jedwabnika, biedronki, mrówki, motyla znajdziesz w wersji figurek, stempli, czy puzzli (zobacz w sklepie educarium), więc w naszym zasięgu są narzędzia do zaspokojenia potrzeb zarówno wzrokowca, jak i dotykowca (czuciowca). A co dla kinestetyka? Jak przetworzyć naukę na działanie?



A może zrobić owady?!! Warto najpierw zebrać różne cechy poszczególnych owadów np. pszczoła jest nieco „włochata”, ma delikatne, śliskie i półprzeźroczyste skrzydełka, gładkie czułki; biedronka ma śliskie, lśniące i dość twarde osłonki skrzydeł, które są nieco przeźroczyste i jakby przydymione. Wtedy będzie dzieciom o wiele łatwiej dobrać różne materiały plastyczne.
Przedszkolnym plastykom będzie na początek łatwiej wytłoczyć i pomalować w ciastolinie, plastelinie, masie solnej czy glinie odciski owadów z trójwymiarowych stempli.



Bliskie poznawanie i obserwacja natury to chyba najbardziej naturalny sposób kształtowania postawy zrozumienia i poszanowania świata roślin i zwierząt, czyli ważnego elementu podstawy programowej.


My użyliśmy :
- papieru kolorowego (Duże ścinki kartonowe 1,5 kg nr kat. 300-2030)
- papieru transparentnego ( Papier transparentny kolorowy nr kat.300-4425)
- Korpusów owadów – kolorowych (nr kat. 300-5201)
- drucika (Drut łodygowy nr kat. 300-6901 i Drut cienki nr kat.300-6903, Druciki kreatywne – 3 mm średnicy nr kat. 300-6010)
- piórek (Piórka krótkie – 100g nr kat. 300-5022)
- pasków krepy (Krepina w rolkach 50 mm – 10 kolorów nr kat. 300-2130)
- kawałków czarnego cienkiego worka na śmieci

0
Udostępniono